کرج - 45 متری گلشهر - نبش اختر شرقی - ساختمان نیکخواه - طبقه دوم - واحد 7

نکات طول عمر و نگهداری آسانسور خانگی و آسانسور هیدرولیک

نکات طول عمر و نگهداری آسانسور خانگی و آسانسور هیدرولیک

تصور کنید وارد یک ساختمان چند طبقه شده اید و عجله دارید بعد متوجه می شوید آسانسور خراب است چه حسی پیدا می کنید؟ برای آن که از ایجاد این حس بد در خود و دیگران جلوگیری کنید باید نکات طول عمر و نگهداری آسانسور خانگی و آسانسور هیدرولیک را بدانید تا با رعایت آن ها، در وقت و هزینه هایتان صرفه جویی نمایید. در ادامه می خواهیم درباره همین موضوع صحبت کنیم.

چگونه از آسانسور خانگی خود نگهداری کنیم؟

استفاده و نگهداری از هر وسیله نکات خاص خود را دارد. با رعایت این نکات می توان بهره وری آن وسیله را بالا برد و در وقت و هزینه ها صرفه جویی کرد. در نتیجه، این کار باعث افزایش طول عمر وسیله از جمله آسانسور خانگی می شود. پس اگر در ساختمان خود از آسانسور خانگی استفاده می کنید حتما به نکات زیر دقت داشته باشید.

قوانین ایمنی را رعایت کرده و سرویس نگهداری آسانسور خانگی را ادامه دهید.

از جمله مهم ترین نکات در زمینه استفاده از آسانسور خانگی این است که قوانین ایمنی را درباره آن رعایت نمایید و تعمیرات آن را به صورت دوره ای و منظم انجام دهید. بهتر است فهرستی از نیازها و تعمیرات لازم آسانسور تهیه نمایید و برای بررسی و رفع آن ها برنامه ریزی کنید. زمانی که شما این مشکلات را به موقع برطرف نمایید از صرف هزینه های سنگین جلوگیری خواهید کرد.

  • نکاتی که درباره ایمنی آسانسور وجود دارد عبارتند از:
  • همیشه محدودیت وزن آسانسور را در نظر بگیرید و از حمل بار زیاد با آن و سوار شدن بیش از حد ظرفیت آسانسور خودداری نمایید.
  • حداقل ۵ سانتی متر از درب آسانسور فاصله بگیرید.
  • درب آسانسور در طبقات را هل نداده و نکشید.
  • هیچگاه تجهیزات آسانسور را دستکاری نکنید.
  • در زمان خرابی سیستم قفل درب کابین، آسانسور را متقوف کنید و با سرویسکار آسانسور سریعا تماس بگیرید.
  • در صورتی که صداهای عجیب و غیر عادی از آسانسور می شنوید از آن استفاده نکرده و به سرویسکار زنگ بزنید.
  • در زمان داخل و خارج شدن از کابین مراقب قدم هایتان باشید.
  • در زمان حرکت آسانسور، درب آن را هل ندهید و خود را نزدیک دهانه های درب تلسکوپی قرار ندهید.

به نظافت آسانسور اهمیت بدهید.

مانند هر وسیله دیگری باید آسانسور را همیشه تمیز نگهدارید. شما با تمیز نگهداشتن آسانسور علاوه بر زیبایی ظاهری آن باعث می شوید از چسبیدن آلودگی و گرد و غبار به سیستم ها و تجهیزات الکترونیکی آن جلوگیری نمایید در نتیجه بهره وری آن را بالا برده و باعث افزایش طول عمر آسانسور خانگی می شود.

تعمیرات آسانسور را به موقع انجام دهید.

سعی کنید با ایجاد هر گونه مشکل در مکانیزم آسانسور، برای رفع آن سریعا وارد عمل شوید. خرابی درب ها، پارگی زنجیرها و کابل ها، وجود اشکالات الکترونیکی در سیستم خودکار آسانسور و … را بررسی کرده و خیلی سریع آن ها را برطرف نمایید. با این کار عمر آسانسور خود را افزایش می دهید و رضایت ساکنین را بالا می برید.

آسانسور خانگی خود را مدرن کنید.

شما می توانید از تکنولوژی های جدید استفاده کنید و امکاناتی که باعث افزایش راندمان آسانسور و ایمنی آن می شود را به وسیله خود اضافه کنید. با این کار عمر آسانسور خانگی افزایش پیدا می کند و هزینه های احتمالی نیز کم می شود.

با رعایت نکاتی که گفتیم می توانید شاهد آسانسور خانگی عالی با بهترین بهره وری باشید و سال های زیادی از آن استفاده نمایید. در نتیجه در هزینه هایتان نیز صرفه جویی خواهید کرد.

چگونه از آسانسور هیدرولیک نگهداری کنیم؟

استفاده و نگهداری از آسانسور هیدرولیک نیز قواعد و قانون های خود را دارد. شما باید با مکانیزم آسانسور هیدرولیک آشنا باشید تا بتوانید در نگهداری و افزایش طول عمر آن کوشا باشید. در ادامه نکات مهمی در این باره ذکر می کنیم.

به صورت منظم آسانسور هیدرولیک را بررسی کنید.

شما باید برنامه ای تنظیم کنید و بر اساس آن به صورت منظم آسانسور هیدرولیک را با دقت بررسی نمایید تا هر گونه ایراد و اشکال را پیدا کنید و خیلی سریع برای رفع آن اقدام نمایید. هر چقدر به موقع به مشکلات رسیدگی شود جلوی خرابی و هزینه های زیاد در این زمینه جلوگیری خواهد شد. همچنین می توانید قطعات فرسوده را شناسایی کرده و آن ها را به موقع تعویض نمایید. بهتر است شما حداقل سالی یک بار آسانسور خود را بررسی نمایید. البته این عدد با توجه به کاربری آن و شرایطی که آسانسور دارد متغیر است.

قطعات هیدرولیک را باید روانکاری کنید و سایر اقدامات را باید انجام دهید.

مدیریت سیالات و روانکاری در افزایش طول عمر آسانسور های هیدرولیک بسیار موثر است. اگر به موقع این کار را انجام دهید جلوی بسیاری از سایش و فرسودگی ها را می گیرید و عملکرد آسانسور را حفظ خواهید کرد. پس به نکات زیر در این باره دقت نمایید.

  • به صورت منظم باید سطح مایع آن را بررسی کنید تا در صورت نیاز آن را به موقع و به اندازه کافی پر کنید.
  • قطعات متحرک آسانسور مانند شیرهای کنترل و سیلندر را روغن کاری کنید تا اصطکاک را کم کرده و سایش این قطعات را به حداقل برسانید. با کمک روان کننده های مناسب می توانید آسانسور هیدرولیک خود را در بهترین شرایط نگهداری کنید.
  • همه قطعات آسانسور باید همیشه تمیز باشند مخصوصا سیلندرها. در صورتی که آلودگی، گرد و غبار و … در این قسمت وجود داشته باشد باعث آسیب و پارگی آن می شود.
  • به صورت منظم باید سطح فشار هیدرولیک را بررسی کنید. برای عملکرد روان آسانسور هیدرولیک باید فشار هیدرولیک در سطح مناسبی باشد.
  • عملکرد پمپ، روانکاری و تمیزکاری آن را بررسی نمایید تا از خرابی ها و آسیب های احتمالی جلوگیری نمایید.

آسانسور خود را مدرن کنید.

همواره سعی کنید تجهیزات آسانسور خود را به روز نگه دارید به عنوان مثال می توانید فناوری های جدید را به آن اضافه نمایید و علاوه بر افزایش بهره وری آن، ایمنی آسانسور را بالا ببرید و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی نمایید.

علاوه بر رعایت نکاتی که در بالا ذکر کردیم توجه داشته باشید همیشه طبق دستوات سازنده آسانسور عمل کنید تا در عملکرد سیستم آسانسور اشکالی ایجاد نشود. با رعایت دستورات لازم می توانید آسانسوری خوب با عملکردی عالی داشته باشید و طول عمر آن را افزایش دهید.